Att tala eller inte tala.....vem äger problemet då?

Kommunikation är rätt så knepigt. Det är ju inte alltid det jag försöker säga, är vad du hör. Ta bara de ord vi använder.........orden som inte alltid betyder det samma  för dig som för mig. Tänk sen på de kroppsrörelser vi mer eller mindre medvetet använder för att förstärka det som sagt.......... Hur mottagaren mår har ju också mycket stor betydelse, en dålig dag speglas det jag hör och ser negativt och tvärtom en bra dag. Man får vara glad för att så mycket ändå förstås.
Finns det någon gång då vi inte kommunicerar? Ja inte är det då slut kommunicerat då tystnaden innfinner sig........ nej vissa människor försöker kommunicera med sin tystnad. Det är de personer som jag har svårast att förstå mig på. Förr ägnade jag timmar åt att försöka tolka den tystnaden men nu för tiden har jag slutat! Jag har bestämt mig för att det som inte sägs till mig direkt finns inte. Den som har problem med något och inget säger, äger problemet alldeles själv. Jag vägrar att gissa, grubbla och tro............ Och att ha kvar en relation med den är inget jag strävar efter......... Dom jag omger mig med ska vara sådana som kan stå upp och vara raka och ärliga rätt upp i mitt fejs!!! eller så lämnar personen det bakom sig och går vidare............låååååååång sura tysta människor, finns det något värre.  Är glad att mina närmaste inte tillhör den kategorin, jag är lyckligt lottad!!!!

Kommentera här: