Min första klass 1 nysnös varning............eller kanske min 1000:e?

I dag när vi skulle ut på promenad med hundarna hade vi fint främmande på åkern.
 Egentligen var dom fem........men dom andra ville inte vara med på internet (var kanske rädd för att dom skulle ångra det om några år........eller så :D)
Det blir fina bilder även i frost och dimma.
 
 
 
När vi kom hem började det snöa.
Eftersom vi skulle in till stan för att bowla kollade jag väderleken, döm om min förvåning när det står att det är klass 1 varning för nysnö? 10-15 cm? Det borde innebära att det är klass 1 varning rätt så ofta i västerbotten......
Hundarna sprang runt vilda av glädje i snön
Och inte tycker då jag detta förtjänade en 1 klass varning för NYSNÖ??????
Så bowling..........KUL!!!! men
tror inte att jag ska satsa på detta profesionellt än i alla fall :D
så blev det en god kyckling sallad på sibylla innan vi vände hemmåt.
På hemvägen åkte vi bakom plogbilen en bit.
Denna trevliga dag av slutades på C more med den nya Beck filmen!

Kommentera här: