Från mitt lilla "kungarike"

I kväll kom jag att tänka på människor som levt sitt liv långt från mitt.
I min värld är de största problemet egentligen ganska små......vill ha mera pengar och vill inte bo själv. Det är mina stora bekymer...... Och "ganska" lätta att lösa = Jag klarar mig riktigt bra på min lön (om inte jeepen fanns) och problemet med att bo själv är inte heller olösligt (har ju Bella tillsvidare).
 
Inte om man tänker på dom människor som på grund av sjukdom och/eller på grund av några felaktiga beslut dom gjort i sitt liv (kanske för att föräldrarna inte har lärt dom de sociala och etiska spelreglerna som vårt samhälle är uppbyggt på)  eller andra situationer inte vet om dom ska lyckas få ihop till hyran eller ens till mat.........
 
Då kanske man inte kan begära att dom ska bry sig så mycket i om hur jag ser på deras handlande i situationer där jag skulle ha ett val, medans dom inget hade. Och då kanske man ska ta det väldigt lungt med alla råd som sägs utifrån mig och mitt liv.
Om man någon gång möter en sådan ska man främst, vara tyst och lyssna. För det är dom som känner till "baksidan" som vet hur "framsidan" borde agera och regera......tror du att dom arbetslösa och sjukskrivna bryr sig i att vi skattebetalare fått mindre i skatt? 
 

Kommentera här: