Hänt sen sist

Blir inte så mycket skrivet här nu, dagarna går åt till vardagliga saker............. än så länge.
Jag har kokat köttsoppa på älgbenen som jag fick av syrran med familj:

Sen gjorde vi plankstek en dag också!
Så mycket roligare det är att laga mat när man är två!
Vi har blivit bjudna på rakfisk, ska vara den norska varianten på surströmming
Så här blir det när man har tänkt ta kort på rakfisken
OCH umgås med trevliga människor. När man rullat i hop rakfisken, potatisen, rödlöken och den norska gräddfilen under glatt samspråk kommer man på, visst ja skulle ju ta kort, rullar upp och tar kort på kletat. Tänker, det blir bättre nästa gång...........fast det glömmer man! Detta blev enda kortet! 
Kan nu meddela: Det var gott men inte smakade det som surströmming........nått annat som jag inte kan förklara.........prova själv och få en helt ny smakupplevelse!
Som avslutning får det bli några kort från en grå vinterdags promenad:
 Skatorna hade riksdag på åkern.
 Vad dessa hade vet jag inte?
Nä, matte nu går vi in!
 

Kommentarer:

1 Per:

Det är allt bra tur att vi har varann att laga mat åt... Jag har tröttnat på att laga mat åt Inga....😊

Svar: Inge är också rätt så tråkig:-)
Rode Selin

Kommentera här: