Färdig skuret.....

I dag blev det tidigt trots att jag hade ledig dag. Bussen gick från Sävar 6.55.
Intressant att stå på busshållplatsen som heter Centrum, detta område var inte ens centrum när jag flyttade hit våren 2001.
Jag fick vänta ganska länge innan jag fick komma in. Jag hade tiden 8.15 men hon var nog över 9 innan operationen startade. Så här går det till http://www.varda.se/film/hur-gar-det-till-vid-en-grastarroperation/ så operationen går väldigt fort.
Dom la för lite bedövning först så, så det gjorde ont. Men sen gick det bra, men då var "axlarna redan uppe vid öronen". Sedan var det bara att hämta ut Isopto Maxidex (ögondroppar med kortison) eller det var det inte........Jag fick ta mig upp till operatins avd. igen för att leta rätt på läkaren för att påminna honom....så naturligtvis han jag inte med 10.10 bussen. Inte kul att behöva vänta till 12.25.
Förrätt, för nu började det göra ont och skava.
Huvudrätt
Det högra ögat (som igentligen är det vänstra) är det nyrenoverade ögat.
Kolla villken skillnad det är på pupillerna.
Det blev en lång väntan....... när jag tillslut kom hem, la jag mig och sov ett par timmar
Nu syns det att ögat är irriterat, jag längtar inte till jag ska ta min första ögondroppe i kväll.
Dom första gångerna gör det ONT, jag vet av erfarenhet från 2008 när det andra ögat opererades.
Nu får jag inte göra någonting som skulle innebära att jag svettas (adjös Zumba) och bara durch (adjös sköna bad) och att undvika "skitiga arbeten", innebär att det finns saker jag inte får göra på jobbet......för nått tal om sjukskrivning finns det ju inte....... Allt detta ska jag låta bli i två till tre veckor.......

Kommentera här: